מוצרי חלב כגון חלב, יוגורט וגבינה הם מקור טוב לסידן, חלבון וויטמין D. למידע מפורט על אפשרויות מזון בריאות וכמויות הכלולות בארוחות, 

אינך צריך לעבור דיאטה מיוחדת אך חשוב לאכול מגוון מזונות שונים ביום בכדי לקבל את האיזון הנכון של חומרים מזינים שאתה והתינוק שלך זקוקים להם

עדיף לקבל את כל הויטמינים והמינרלים שאתה אוכל מהמזונות שאתה אוכל במהלך ההריון, אך ייתכן שתצטרך תוסף חומצה פולית כדי לוודא שאתה מקבל את כל מה שאתה צריך. עם זאת חשוב לאכול מגוון מזונות מדי יום על מנת להבטיח שתקבל את החומרים המזינים שהתינוק שלך צריך.

תזונת הריון בריאה חשובה הן לאם והן לתינוק מכיוון שמה שאשה אוכלת ושותה במהלך ההריון

הוא מקור התזונה העיקרי של תינוקה. תזונה בריאה לנשים בהריון צריכה לכלול תזונה מאוזנת של חלבונים, פחמימות ושומן. זכור כי ויטמינים לפני הלידה ותוספים אחרים צריכים להשלים תזונה בריאה במהלך ההריון.

רוב הנשים יכולות לספק את צרכיהן המוגברים בעזרת תזונה בריאה הכוללת הרבה פירות

ירקות, דגנים מלאים וחלבון. חשוב לאכול תזונה מאוזנת, אך חשוב עוד יותר אם את בהריון, כי מה שאתה אוכל הוא המקור החשוב ביותר לחומרים מזינים לתינוק שלך. עבור כל החומרים המזינים שאתה צריך, עליך לאכול מגוון קבוצות מזון, כולל פירות וירקות, לחם, דגנים, מקורות חלבון ומוצרי חלב.

חשוב שתגדיל את כמות המזון המכיל ברזל

חומצה פולית, סידן, ויטמין D וחלבון בהריון. אם אתה שומר על משקל תקין במהלך ההריון, יהיה עליך לצרוך בממוצע 300 קלוריות נוספות ביום. המזון הנוסף שאתה אוכל אינו קלוריות ריקות, והוא מספק את החומרים המזינים שהתינוק הגדל שלך צריך.

ברזל ממקורות צמחיים אינו נספג בקלות

כך שהצריכה במהלך היום נתמכת במזונות עתירי ברזל כמו בשר, עוף, פירות ים, שעועית יבשה, עדשים וירקות עלים ירוקים וכן מזונות המכילים ויטמין C , כגון תפוזים. דגנים מלאים ומוצרים מועשרים מציעים חומרים מזינים חשובים כגון ברזל, ויטמיני B, סיבים וחלבון. במהלך ההריון, אתה מקבל חומרים מזינים רבים ממקורות וקבוצות מזון שונים כגון דגנים, חלבון, ירקות, פירות ומוצרי חלב.

על מנת להגדיל את צריכת הברזל בהריון בריא

מומלץ דיאטה המכילה מקורות טובים של ויטמין C וארוחות עשירות בברזל (ACOG). אכלו מזונות ברזלים רבים כגון ירקות וקטניות (למשל תרד, שעועית לבנה, פולי כליה וחומוס). אכלו מגוון ירקות, פירות, דגנים מלאים, מוצרי חלב דלי שומן ודלי שומן ומזונות חלבון.

פירות וירקות בהריון אכלו הרבה פירות וירקות מכיוון שהם מספקים ויטמינים

מינרלים וסיבים כדי לקדם את העיכול ולמנוע עצירות. מזונות עמילניים ופחמימות במהלך ההריון מזון עמילני הוא מקור חשוב לאנרגיה, ויטמינים וסיבים, שיכולים לעזור לכם להרגיש מלאים, אך גם קלוריות רבות.

על פי ACOG

נשים בהריון צריכות לקחת גם ויטמינים לפני הלידה ולקבל חומרים מזינים ממזונות רכים כמו חומצה פולית וברזל, בנוסף לתזונה בריאה. תזונה מגוונת המכילה את הכמות הנכונה של מזון בריא מכל חמש קבוצות המזון מספקת לגופנו את הויטמינים והמינרלים הדרושים לו מדי יום. מזונות מקבוצות שונות (דגנים, חלבונים, ירקות, פירות ומוצרי חלב) הם מקורות טובים לחומרים מזינים כגון חומצה פולית, ברזל, סידן וויטמין D, המועילים עבורך ועבור תינוקך.

העקרונות הבסיסיים של תזונה בריאה בהריון הם למעשה זהים

הרבה פירות וירקות, דגנים מלאים, חלבון רזה ושומנים בריאים. כאשר מייעץ לנשים בהריון, קריגר מציע למלא כמחצית מהצלחת שלהם בפירות וירקות וכרבע בדגנים מלאים. רבע נוסף מהצלחת שלהם אמור להיות מקור לחלבון דל וחלב בין הארוחות.

שקול קבוצות מזון אלה ומקורות מומלצים לאכילה בריאה במהלך ההריון ואחריו. ארגון הבריאות העולמי בוחן קבוצות מזון, מקורות מומלצים ועוד כדי ליצור את התזונה הבריאה ביותר להריון.

דיאטה לרדת במשקל במהלך ההריון יכולה להיות מסוכנת עבורך ועבור תינוקך

במיוחד אם ירידה במשקל מגבילה חומרים מזינים חשובים כגון ברזל, חומצה פולית וויטמינים ומינרלים חשובים אחרים. בחירות מזון חכמות יכולות לסייע להריון בריא ולתינוק בריא. היצמד למאכלים הטובים ביותר עבורך, במיוחד אלה העשירים בחומרים מזינים חשובים כגון חומצה פולית, חלבון, ברזל, סידן, ויטמין D, DHA ויוד והגבל חטיפים ריקים עתירי קלוריות כך שאתה והתינוק שלך מקבלים את מזון שהם צריכים.

במהלך ההריון מוצרי חלב כגון חלב

גבינה, פרווה אם פריט ויוגורט חשובים במהלך ההריון מכיוון שהם מכילים סידן וחומרים מזינים אחרים שאתה והתינוק שלך זקוקים להם. אם אתה אוכל ממתקים וג'אנק פוד, 300 הקלוריות הנוספות האלה ביום לא יספקו את החומרים המזינים שהתינוק שלך צריך. מוצרי חלב כגון חלב, גבינה ויוגורט חשובים מכיוון שהם מכילים סידן וכמה חומרים מזינים אחרים שאתה ותינוקך זקוקים להם.

פולסים הם מקור צמחי נהדר לסיבים

חלבונים, ברזל, חומצה פולית וסידן, שגופך דורש יותר במהלך ההריון. בנוסף, בשר רזה ועשיר בחלבונים עשיר בברזל וזה חיוני כדי לעזור לתינוק שלך לפתח את תאי הדם האדומים שלו ולתמוך בהם כאשר נפח הדם שלך גדל במהלך ההריון (אנמיה במהלך ההיריון שכיחה מאוד).

תזונה בריאה במהלך ההריון עוסקת במציאת איזון בין חומרים מזינים מתאימים לצמיחת תינוקך לבין משקל בריא לך ולתינוקותיך

דגים ורכיכות הם חלק בריא מתזונת ההריון, מכיוון שהם מכילים חומצות שומן אומגה -3 מועילות, עשירות בחלבון ודלות בשומן רווי.