מה זה לייזר טאג

מהו לייזר טאג?

לייזר טאג הוא משחק שמשחקים בסביבה דמויית מבוך. המשחק משוחק על ידי שתי קבוצות של שחקנים, כאשר כל קבוצה לובשת אפודים שעליהם חיישני אינפרא אדום. החיישנים מחוברים לרובים שהם נושאים וכאשר השחקן יורה באקדח שלו לעבר שחקן אחר, החיישן יזהה אותו וירשום פגיעה.

היתרונות למשחק לייזר טאג כפעילות לילדים, מבוגרים או אפילו כאירוע גיבוש לחברות

לייזר טאג הוא משחק שתוכנן במקור לאימונים צבאיים. עכשיו משחקים בו הרבה אנשים, במיוחד ילדים. המשחק משוחק בחדר חשוך או בזירה עם שחקנים לובשים אפודים עם פולטי אינפרא אדום (IR) וחיישנים עליהם.

שחקנים משתמשים בלייזרים ידניים כדי לירות על אפודים של שחקנים אחרים, ולקלוע נקודות כאשר הם פוגעים בחיישן או בראשו של השחקן.

ניתן לשחק את המשחק עם מתחם לייזר טאג נייד בשטח בזירות גדולות או בחוץ בשדות קטנים יותר. בכל אחד מהמקרים, מגרש המשחקים מורכב מתחנות "בסיס" המוצבות בפינות נגדיות של אזור המשחק ומחוברות באמצעות חוטים לקונסולות שליטה שבהן יושב מפעיל תחנת הבסיס של כל קבוצה ומפקח על מצב חברי הצוות שלו.

מפעילי תחנות הבסיס יכולים גם לשלוח הודעות לחברי הצוות שלהם באמצעות תקשורת רדיו, כמו למשל לומר להם היכן זוהה שחקן אחר במגרש המשחקים.

מהו לייזר טאג?

לייזר טאג הוא משחק הכולל שני צוותים של שחקנים וזירת לייזר טאג. המשחק משוחק בדרך כלל בזירה פנימית או חיצונית עם ערפל ואורות, המשמשים ליצירת סביבה סוחפת עבור השחקנים.

המשחק מורכב משתי קבוצות כשלכל קבוצה יש "צייד" אחד או יותר החמושים ברובים שיורים קרני אינפרא אדום לעבר חברי הקבוצה היריבה, המכונים "מטרות".

מטרת המשחק היא לחסל את כל המטרות המנוגדות או שיהיו יותר מטרות מאשר ציידים בצוות השני כאשר הזמן אוזל.

לייזר טאג הוא משחק עם רובי לייזר

השחקנים מחולקים לשתי קבוצות ומשחקים זה מול זה על ידי ירי לעבר אפודים או דגלים של היריבים.

משחק הלייזר טאג הראשון הומצא בשנת 1979 על ידי ג'יימס ג'ורג', אשר כינה אותו "מלחמת הלייזר" ורשם עליו פטנט בשנת 1983. בשנים הראשונות של המשחק, השחקנים נדרשו להרכיב משקפי מגן אך דרישה זו בוטלה מאוחר יותר בגלל המשקפיים הקשה על השחקנים לראות את יריביהם.

בשנת 1984, ג'ורג' הקים חברה בשם Laser Games כדי לייצר רובי לייזר להמצאתו ולמכור אותם לאנשים המעוניינים לשחק במשחק החדש שלו. החברה זכתה להצלחה רבה ופתחה חנויות בכל רחבי העולם.

טיפים כיצד לשחק: אסטרטגיות מומחה למשחק מוצלח של לייזר טאג

לייזר טאג הוא משחק שבו שחקנים משתמשים ברובי לייזר כדי לירות ביריבים ולהימנע מירי על ידם. המשחק הומצא על ידי סטיב דמאורו ב-1979.

המשחק משוחק בדרך כלל בזירה גדולה שחולקה לאזורים, כאשר כל אזור מייצג נקודה במגרש המשחקים. לשחקנים מוקצה צבע ועליהם להישאר בתוך האזור שלהם בזמן שהם יורים בשחקנים אחרים מהקבוצה הנגדית שנכנסים לאזור שלהם. שחקן שנפגע יהיה המום לרגע ולא יוכל לזוז או לירות, במהלך הזמן הזה הוא חשוף לירי שוב.

ישנן אסטרטגיות שונות שניתן להשתמש בהן כדי להבטיח ניצחון בלייזר טאג, כגון:

– להישאר קרוב לחברים לקבוצה

– שימוש בכיסוי של שחקנים אחרים כהגנה מפני יריות

– שימוש בגוף שלך ככיסוי לחברך לקבוצה

קצת היסטוריה על המצאת הלייזר טאג

לייזר טאג הוא משחק הכולל ירי לעבר יריבים עם קרני אינפרא אדום לא מזיקות. המשחק משוחק בדרך כלל בזירה סגורה, והשחקנים מקבלים ציוד מגן למניעת פציעה.

משחק הלייזר טאג הראשון נוצר על ידי סטיב וייס בשנת 1979. הוא קיבל השראה מפרק מסע בין כוכבים "ארנה" בו הצוות שיחק לייזר טאג עם גזע חייזרים בשם Metrons.

זירת הלייזר טאג הראשונה נפתחה בשנת 1981 בעיר ניו יורק, אך היא לא תפסה עד 1986 כאשר פתחו זירת לייזר טאג בדאלאס, טקסס. כיום, יש יותר מ-500 זירות ברחבי העולם, והלייזר טאג הפך לאחת הפעילויות הפופולריות ביותר למשפחות, שאנשים מכל הגילאים יוכלו ליהנות ביחד.

לייזר טאג הוא משחק שמשחקים בלייזרים. זהו סוג של הדמיית לחימה והוא הומצא בשנת 1979. המשחק נקרא במקור "פוטון" אך שמו שונה ל-"Laser Tag". הוא זכה לפופולאריות על ידי סרטי מלחמת הכוכבים, מה שהוביל לעלייה במספר השחקנים.

זירת הלייזר טאג הראשונה נפתחה ב-1981 והיא המריאה משם. יש כיום סוגים רבים ושונים של זירות לייזר עם ערכות נושא ועיצובים שונים – חלקן אפילו מעוצבות לפי משחקי וידאו ישנים כמו Pac-Man!