מדידות קרקע וחשיבות הדיוק

מדידות קרקע חשובות מכיוון שהן משמשות להערכת איכות הקרקע ולברר את רמת הפוריות.

הדיוק של המדידות הללו חשוב מאוד מכיוון שהן משמשות לקבלת החלטות לגבי מה יש לעשות עם האדמה.

אנו יכולים למדוד אדמה בצורה מדויקת על ידי שימוש במספר שיטות כגון לקיחת דגימות, מדידת צפיפות בצובר או חישוב נקבוביות.

אפשר גם למדוד אדמה על ידי התבוננות במיכל והערכת משקלה.

מודדים אקספרס הינה חברה המתמחה במדידות קרקע. מדידת קרקע היא פעולה של מדידה ומיפוי של פני כדור הארץ. השלב הראשון בתהליך זה הוא לזהות היכן לסקר. ניתן לעשות זאת באמצעות צילומי לוויין, צילום אווירי או מערכות מידע גיאוגרפיות (GIS).

עבודות מדידות קרקע מספקות שירותי מדידות קרקע באיכות גבוהה משנת 2003. יש להם ניסיון במגוון רחב של פרויקטים ומומחים בתחומם.

סוגים שונים של סקרים ומטרותיהם

מדידות היא האמנות והמדע של מדידת המאפיינים הפיזיים והתרבותיים של אזור.

ישנם סוגים רבים של סקרים המשמשים למטרות שונות. הסוג הנפוץ ביותר הוא סקר טופוגרפי המשמש למדידת הגובה והצורה של הקרקע. סוגי הסקרים האחרים כגון מיפוי גבול, קדסטרלי, הידרוגרפי, הנדסי, גיאופיזי וטופוגרפי יכולים לשמש בדרכים שונות בהתאם למטרתם.

להלן סוגים שונים של עבודות מדידה הנעשות למטרות שונות.

  • סקרים טופוגרפיים: סקרים אלו נעשים כדי לקבוע את גובהה של קרקע מסוימת, וגם כדי לזהות חסימות או שינויי גובה.
  • סקרי גבולות: סקרים אלו נעשים כדי לקבוע את גבולות הנכס.
  • סקרים סניטריים: סקרים אלה נעשים כדי לזהות כל מפגע פוטנציאלי או חששות סביבתיים על פיסת אדמה.

איך להתכונן למדידה?

עבודות מדידת קרקע הן סקרים המודדים את איכות הקרקע. ישנן דרכים רבות להתכונן לסקר קרקע, ומאמר זה יראה לך כיצד.

ראשית, חשוב לדעת איזה סוג של סקר תתמודדו. לדוגמה, אם אתה לוקח סקר כימי אז אתה צריך להיות בטוח לקחת דגימות מהשכבה העליונה של האדמה. אם אתה לוקח סקר פיזי אז קח דגימות מכל שכבות האדמה.

עבודות מדידת קרקע חשובות מאוד בתחום החקלאות.

הם עוזרים לקבוע את פוריות האדמה, מה שיעזור לחקלאים להחליט איזה סוג של יבולים לגדל ובכמה דשן להשתמש.

עיצוב המכשיר עבור סקרי גבולות וסקרים טופוגרפיים הוא גורם מכריע עבור כל תוכנית עבודה לסקרי קרקע. מדידות הקרקע תלויות בסוג המכשיר המשמש למדידה, ולכן יש צורך שמודד מוסמך ידע על סוגי המכשירים השונים הזמינים ועל היתרונות והחסרונות שלהם לפני שיחליט באיזה מהם להשתמש.

טכניקות עבודה בשטח חלק א'- שיקולים כלליים

מדידת קרקע היא תהליך של מדידה ומיפוי מאפייני קרקע. זה נעשה על ידי שרטוט תוכנית של אתר ולאחר מכן שימוש במכשירים למדידת מרחקים, גבהים, שיפועים ומאפיינים אחרים.

חלק זה יכסה את היסודות של מדידת קרקע. הוא ידון בסוגי המכשירים המשמשים לסקר אזור, כיצד להקים תחנת מדידה, כיצד למדוד מרחקים וזוויות (אופקי ואנכי), כיצד לחשב שיפוע ושיפוע, כיצד לקבוע מרחק בין שתי נקודות על את פני הקרקע, כיצד לחשב שינויי גובה במפת שיפוע או דרגות, אילו סוגי מפות זמינים לשימוש בעבודת שטח (מפה טופוגרפית לעומת מפה טופוגרפית עם קווי מתאר), ולבסוף זה יספק כמה טיפים לטכניקת העבודה בשטח .

מדידת קרקע היא תהליך של פיתוח מפה של סוג ותפוצת הקרקע.

מפת סוגי הקרקע והתפוצה משמשת לאחר מכן לקביעת ההתאמה לייצור חקלאי, לתכנון שימוש בקרקע ולזיהוי מפגעים סביבתיים פוטנציאליים.

סקר הקרקע השיתופי הלאומי (NCSS) הוקם בשנת 1946 על ידי שירות המחקר החקלאי של USDA (ARS) והמשרד האמריקאי לסקר גיאולוגי פנימי (USGS). NCSS פיתחה מערכת לסיווג קרקעות לפי המינרל החימר הדומיננטי שלהן, או תכונות פיזיקליות אחרות כגון צבע או מרקם, עם קוד בן שתי אותיות המזהה כל סוג אדמה עיקרי בצפון אמריקה.

טכניקות עבודה בשטח חלק ב'- מתודולוגיית טרילטרציה

עבודות מדידת קרקע הן תהליך של הערכת עומק הקרקע והנפח הכולל של הקרקע באזור נתון. התהליך כולל חפירת תעלות ואיסוף דגימות קרקע.

במאמר זה, נדון בחשיבות השימוש במתודולוגיית טרילטרציה למדידת עומק הקרקע.

מדידת קרקע היא תהליך של איסוף נתונים בשטח כדי לקבוע את תכונות הקרקע של אזור נתון. מטרות סקרי הקרקע הן להעריך את איכותן והתאמתן של קרקעות למטרות חקלאיות ובנייה.

מאמר זה בוחן שתי שיטות שונות לאיסוף נתוני שטח עבור סקרי גבולות: חדירה וחדירה. חוצה היא שיטה מבוססת אשר מסתמכת על מדידת מרחקים מנקודות קבועות, בעוד שהחדירה מסתמכת על מדידת עומקים מנקודת ייחוס.