תהיתם פעם למה מחזיקים אפוד זוהר במכונית שלכם? במאמר זה נעסוק באפודים זוהרים, נבין את חשיבות ומה אומר החוק?

אפוד זוהר –  מדוע חשוב להחזיק ברכב?

אי אפשר להמעיט בחשיבות של החזקת אפוד זוהר ברכב. במקרה חירום או תקלה בכביש, אפוד זוהר יכול להציל את חייכם ואת חייהם של אחרים. הצבע הזוהר והפסים של האפוד הופכים אתכם לגלויים בפני נהגים אחרים, במיוחד בתנאי תאורה חלשים או במזג אוויר גרוע. הראות המוגברת יכולה להפחית במידה ניכרת את הסיכון לתאונות ולהבטיח שכלי הרכב המתקרבים יראו אתכם.

בנוסף, לבישת אפוד זוהר חשובה לא רק לבטיחותכם אלא גם לבטיחותם של גורמי החירום. אם אתם מוצאים את עצמכם במצב שבו אתם צריכים לעצור ולחכות לסיוע, לבישת אפוד זוהר תבטיח שצוות החירום יוכל לזהות אתכם בקלות ולנקוט בפעולות מתאימות. מעשה קטן זה יכול לעשות הבדל עצום ביעילות של פעולות החילוץ.

יתרה מכך, התקנה מחייבות נהגים לשאת אפוד זוהר ברכבם. תקנה זו נועדה להגן על נהגים ונוסעים מפני סכנות פוטנציאליות בכביש. 

 

הבטחת ראות מרבית

הנראות היא הכרחית כשמדובר בלבישה של אפוד זוהר. אחרי הכל, מטרת האפוד היא לגרום לכם להיות גלויים יותר לנהגים אחרים, במיוחד בתנאי אור חלשים או תנאי מזג אוויר גרוע. כדי להבטיח ראות מרבית, בצעו את השלבים הבאים:

  • 1. בחרו באפוד זוהר איכותי:
    לא כל האפודים הזוהרים מיודעים לרכב. חפשו אפוד זוהר בצבע צהוב זוהר העומד בתקנות משרד התחבורה. שימו לב כי לאפודים האלה יש בדרך כלל פסים מחזירי אור, מה שגורם לכם להתבלט על הכביש.
  • 2. בדקו את מצב האפוד שלכם:
    בדקו את האפוד שלכם באופן קבוע כדי לוודא שהוא עדיין במצב טוב. אם אתם מבחינים בדהייה או התקלפות כלשהי, ייתכן שהגיע הזמן להחליף את האפוד.
  • 3. שמרו על האפוד נקי:
    אפוד מלוכלך או מאובק יכול להפחית את יכולות ההשתקפות שלו. נקו באופן קבוע את האפוד בהתאם להוראות היצרן כדי להסיר לכלוך שעלול לפגוע בראות שלו. זה יבטיח שהאפוד יישאר בהיר וגלוי לנהגים אחרים.

 

אפוד זוהר

 

עמידה בתקנות הבטיחות 

מעבר לחשיבות הרבה שיש לאפודים זוהרים נדרש לעמוד בתקנות הבטיחות. במדינת ישראל נקבעו מספר תקנות בכל הנוגע לנושא של אחזקה ולבישה של אפוד זוהר:

לפי תיקון מספר 69, תשס"ה 2005, רכב מנועי חייב להכיל אפוד זוהר. בנוסף, האדם הנוהג ברכב שאינו אופנוע,                                  מחויב להחזיק אפוד בתא הנהג ברכב בכל עתנהג ברכב מנועי אשר יוצא או יורד מהרכב בדרך שאינה עירונית, מחויב ללבוש את האפוד (למעט במדרכה). הנהג יהיה פטור מהחובה הזו אם אחד מנוסעי הרכב יצא מהרכב וילבש אפוד.

דבר חשוב נוסף הוא מיקום האפוד. תקנות הבטיחות עשויות להכתיב היכן יש לאחסן את האפוד, האפוד הזוהר צריך להיות נגיש עבורכם בתוך הרכב. מומלץ לאחסן אותו בתוך תא הכפפות.