חברות מקצועיות לתיקון מים הן אנשים שיודעים הרבה על נזקי רטיבות וברשותם כלים מיוחדים לאיתור מקורות לחות כגון מדי לחות ומדחומים איכותיים, הקובעים את הלחות היחסית בבית ומוודאים כי אין לחות עודפת הבניין. שילוב זה של כלים והדרכה יכול לסייע למומחים בשיקום נזקי מים למצוא ולתקן בעיות רטיבות נסתרות שעלולות להימלט מתשומת ליבכם. למד כיצד להתמודד עם עודף לחות ואוויר יבש הגורם נזק לחלקים שונים בנכס שלך.
למידע נוסף בנושא של איך ניתן לאתר רטיבות בבית ואיתור נזילות מים כדאי לבקר ב- mghs.co.il

לחות

היא ריכוז אדי המים באוויר, ולחות יחסית היא מדד לכמות המים שמחכה להיספג ביחס למקסימום שהיא יכולה להכיל. לחות גבוהה מייצרת עודף לחות ועיבוי שיכולים להוביל לעובש ורקוב, בעוד לחות נמוכה קשורה להתפשטות מהירה של וירוסים כגון הצטננות, שפעת ו- COVID-19. בין אם הלחות בבית גבוהה או נמוכה, זה יכול לגרום לתנאי המחייה להיות לא נוחים ולהחזיק מעמד מספיק זמן כדי לפגוע בבית שלך.

מניחים כמה קוביות קרח בכוס ומניחים בחדר עם לחות נמוכה. אם הלחות נמוכה מ -15%, אוויר יבש עלול לגרום לבעיות בריאות ולפגוע בביתכם. אוויר בלחות נמוכה יכול לדלוף מים מהגוף ולגרום לעור יבש ולשפתיים מחוספסות.
למידע נוסף אודות איך ניתן לאתר רטיבות בבית ואיתור במצלמה תרמית באפשרותך לבקר באתר mghs.co.il

אמרתי בעבר שלחות גבוהה בבית עלולה לגרום לנזקי רטיבות ולהתדרדרות בתוך הבית (חשוב צבע

גבס, אביזרי מתכת, עיבוי ואלמנטים חשמליים). אם אין שליטה על הלחות הגבוהה, מצטבר עיבוי על קירות ביתך. מכיוון שאוויר מכיל אדי מים (כ -60%), עובש וטחב יכולים להתפתח עקב עודף לחות ולגרום לריקבון ולפגיעה בחפציכם.

לחות מוגברת באוויר החדר עלולה במקרים מסוימים להיות השלכות הרסניות על ביתך

חפציך ובריאותך. יש לי דעה אישית, המבוססת על שנים של חשיפה, ניסיון, מחקר, השכלה וחשיבה ביקורתית על הסביבה, כי בית צריך להישמר בלחות בחדר אידיאלית לפחות 40 שנה. כמה מומחים ואחרים יגידו לך ש -60% לחות היא הדרך הטובה ביותר להגן על בית מפני נזקי רטיבות, אך גיליתי שבתים עם לחות גבוהה יותר לאורך כל השנה כמו 60% (מקסימום 40%) חווים תנאי בעיה לאורך זמן. , ועוד 20% לחות יכולים לגעת בבית שלך ולהשפיע עליו.

שליטה בלחות בבית שלך חשובה הן למבנה והן לבריאותך

לחות גבוהה עלולה לגרום להצטברות לחות, מה שמוביל לעובש ולנזקים אחרים הקשורים ללחות. לחות נמוכה עלולה להוביל לעור יבש ולרגישות לקור, ובבתים מסוימים יכולים להיווצר סדקים בעץ ופגיעה מבנית.

גם אם אתה חושב שלחות בבית שלך היא לא עניין גדול, אין להתייחס אליה בקלילות. אם מצטברת לחות, זה יכול להחמיר את מבנה הבית שלך. רצפות עץ כפופות, צבע מתקלף וכתמים רטובים על הקירות כולם דגלים אדומים שהלחות בדירה גבוהה.

הדרך הטובה ביותר להימנע מבעיות לחות בבית היא למנוע אותן מלכתחילה. דליפות צינורות, ברזים ושירותים לא רק מספקים ביוב (בעיה נוספת), אלא גם לחות בבית שלך. הישיבה מסביב מתאדה מים ונכנסת לאוויר כלחות.

לחות יחסית מתארת את כמות הלחות באוויר בטמפרטורה מסוימת. פעילויות פנימיות כגון רחצה, בישול ושטיפה שואפות וגורמות לחות. נזילות על הגג או הקירות עלולות להכניס עודף לחות לבית ולגרום נזק רציני ליסוד הבית.

שמור על הלחות היחסית נמוכה כדי להפחית בעיות לחות בבית. אם הלחות היחסית מעל 50%, יכולות להתרחש מספר בעיות לחות, במיוחד בתנאים חיצוניים ופנימיים מסוימים. השתמש במדד לחות כדי למדוד את הלחות היחסית בבית שלך.

הקביעה אם יש לך לחות גבוהה או נמוכה בבית יכולה להיות קשה לניתוח מדויק ומחייבת שימוש בשיטות וטכנולוגיות ספציפיות על מנת לספק ייצוג מדויק של לחות

מדדי לחות אחרים הם אפשרויות אמינות המשתמשות בניטור איכות האוויר הפועל על ידי ניטור רמות הלחות. עבור אנשים מסוימים שיטה לא שגרתית למדידת לחות בבית היא להניח שתיים או שלוש קוביות קרח בכוס, להוסיף מים, לערבב ולשבת שלוש דקות כדי לראות אם יש לחות בכוס, ואם לא האוויר בכוס. הבית מתייבש.

ישנם כמה מכשירים שיכולים לתת לך מדידה מדויקת של רמת הלחות באקלים הפנימי שלך בכל הנוגע למדידת לחות בבית

המבחן הנפוץ ביותר שתנסה הוא לקבוע את הלחות היחסית של הבית או הדירה שלך. סימנים חזותיים, שאליהם צריך לשים לב, אם רוצים לקבוע אם יש יותר מדי לחות או לחות גבוהה מדי בדירה, יכולים להיות קיר גבס לח, עיבוי על חלונות ונגיעות עובש.

עומס יתר יכול לגרום למגוון בעיות בבית במהלך עונת התבנית

אך ידע ואמצעים פשוטים יכולים לסייע לבית להישאר נטול עובש. כאשר נובמבר מגיע, אוויר מחומם יכול לגרום לבעיות לחות מכיוון שהוא אוגר יותר לחות מאשר אוויר קריר. כאשר אוויר חם בא במגע עם משטחים קרים, הוא מתקרר ועודף לחות מתעבה במקומות כמו חלונות חד-חזיתיים וקירות לא מבודדים.