מסנן המים הביתי הנפוץ ביותר משתמש בגרגירי פחם פעיל (נקראים גם פחם פעיל או פחם מבוסס AC), צורה נקבובית של פחמן המופק משריפת עץ המפחיתה את אספקת החמצן. פחם מתאים באופן מושלם להסרת מזהמים נפוצים רבים, כולל כימיקלים מבוססי כלור שהוכנסו על ידי טיפול בשפכים, חומרי הדברה וממסים תעשייתיים, אך אינם יכולים להתמודד עם קשיות הסיד, מתכות כבדות וסוגים מיוחדים של מסנני פחם פעיל המשתמשים בנתרן חנקתי ופלואור. עבור חיידקים. מסנני פחם פעיל אינם מסירים חנקות הממיסות מינרלים, חיידקים ווירוסים במהלך צריכת מים.

מערכות הסינון פועלות באותו אופן

מים זורמים דרך מחסנית נשלפת מלאה במדיה סינון כגון פחם פעיל. מסנני מים מתפקדים כמחסום פיזי שמונע מלכלוך (למשל חול או חיידקים) לעבור. מזהמים במים נלכדים בנקבוביות זעירות על ידי מסנני פחם טעונים וסופגים המשתמשים במולקולות הדבקה על פני הנוזל.

בהתאם לגודל המזהם

הנקבוביות במסנן יכולות לשמור על כמה מזהמים ולאפשר למים לעבור דרכם. אם זה קורה, חיטוי של הטעם והריח של המים על ידי הפעלת מסנן פחמן מתאים. חמצון בלבד לא יבטל מזהמים כימיים רבים, ולכן מומלץ להשתמש במערכות אחרות לטיפול במים יחד עם מסננים.

אוסמוזה הפוכה פירושה סחיטת מים מזוהמים בלחץ דרך קרום מסננים עדינים כך שרק המים המזוהמים חודרים ולא נותרו זיהומים

זוהי הדרך היעילה ביותר לטיהור מים וניתן לשלב אותה עם מגוון מסננים אחרים, כגון מסנני משקעים מכניים, מסננים סופגים או מסנני פחם פעיל, להחזרת מים עם פחות זיהומים שאריות. מערכת מסנני אוסמוזה הפוכה פועלת על ידי כפיית מים דרך ממברנות עדינות מיוחדות להסרת זיהומים שאינם נראים בעין בלתי מזוינת.

מסנני מים מסירים מזהמים לא רצויים מהמים

כגון משקעים, טעם, ריח, קשיות וחיידקים, וכתוצאה מכך איכות המים טובה יותר. באוסמוזה הפוכה, המים נאלצים דרך הממברנה בלחץ להסיר יוני מתכת – טכניקה בה משתמשים ברוב מפעלי ההתפלה להסרת מלחים מימיים. סינון כימי הוא כאשר מים עוברים במסנן עם חומרים פעילים להסרת זיהומים, למשל על ידי הוספת כימיקלים אחרים כגון כלור או חומרי הפחתה אחרים כדי למנוע תגובות מסוימות.
לפרטים נוספים על איך מטהרי מים עובדים ומסנן לתמי 4 פמילי עליך לבקר באתר bluwater.co.il
למידע מורחב אודות מסננים לתמי 4 פמילי ואיך מטהרי מים עובדים נא לבקר ב- aquatal.co.il

מסנני מים ומטהרי מים מספקים מספר יתרונות בריאותיים מדהימים על ידי הוצאת מזהמים מסוימים ממי השתייה

אנו נושאים מגוון מסנני מים ומסננים חלופיים שהוזכרו לעיל המסירים מזהמים לא רצויים במים כגון משקעים, טעם, ריח, קשיות וחיידקים בכדי להשיג איכות מים טובה יותר.

על רקע זה מסנני מים מסירים חלקיקים פיזיים וביולוגיים זעירים

כולל חיידקים וציסטות מיקרוביאליות. מסנני מים יכולים להסיר יותר מזהמים מאשר מערכות אחרות, אך הם אינם יעילים באותה מידה נגד זיהום כימי. מערכות סינון מים יכולות להסיר טעמים וריחות לא רצויים מהמים הראשיים ולהבטיח מים נקיים וטעימים בברז.

ניתן להשתמש בטיפול במים גם עם סוגי סינון אחרים כגון מערכות אוסמוזה הפוכה ומסנני בלוק פחמן

אחד ההבדלים הגדולים ביותר בין מסנני מים ומטהרי מים הוא שמנקים יכולים להסיר וירוסים וחיידקים שמסננים אינם יכולים להסיר. שילוב של מסנני RO-IX ו- UV נדרש עבור מי באר ומי ברז ציבוריים באזורים אחרים בעולם להסרת מזהמים.

למרות שלכל שיטות הסינון הללו יש מגבלות עד כמה הן יכולות להסיר את רוב המים

ניתן להשתמש במסנן או במסנן בשילוב עם אחת משיטות אלה כדי להשיג רמה מסוימת של טוהר המים. מסנני טיהור מים שניתן להשתמש בהם בבית או בעסק, בין אם הם כוללים מערכת סינון ובין אם רק מסנן אחד, יכולים להסיר את כל הזיהומים בכל צורה שהיא.

מערכת טיפול במים מעוגלת היטב

היא מערכת בת שלושה שלבים הכוללת מסנן מקדים להסרת משקעים גדולים, מסנן משני להסרת חלקיקים קטנים ופוסט-פילטר לחיסול חיידקים. רוב מסנני הבית ומערכות סינון מי הבאר מהסוג CF1 מסננים על ידי התחלה במשקעים, כאשר המשקעים המסננים מראש מסננים (בוץ, חול, חימר, חלודה ומשקעים אחרים). נעשה שימוש במסנן פחם פעיל טיפוסי, המסנן המשני הוא מערכת אוסמוזה הפוכה, וככל שהמסנן המשני גדול יותר, המים הופכים שקופים יותר.

סינון מים

הוא הפרדה של מזהמים מהמים באמצעות מחסום פיזי או מסנן. בצורתו הפשוטה ביותר, מסנני מים מסייעים לטיהור מים באמצעות מחסומים פיזיים נגד תהליכים כימיים וביולוגיים. מים עוברים במסננת (במקרה זה שכבת חול) שבה חלקיקים גדולים נלכדים ומסננים במסננת.

סוגי המסננים כוללים חומרים הנקראים שרפים להחלפת יונים

המסירים יוני סידן ומגנזיום מקשיות המים. בתהליך דומה משתמשים בשני סוגים של מסנני פחמן: מי ברז זורמים דרך מסנן פחמן סופג מטענים. הוא משתמש בספיחה או בהדבקה של מולקולות למשטח הנוזל. מטהרי מים Ro יכולים לשפר את טעם המים, אך קשה לומר כי מים בטוחים במאה אחוז בכל עת בגלל חורים, טעויות ייצור, שחיקת מסננים וחיידקים במסנן.

מסנני מים ומרככי מים סופגים מים גולמיים מזוהמים ומסננים מזהמים ממשקעים למיקרואורגניזמים

כדי לספק מים נקיים. לדוגמה, אנשים משתמשים במסנני מים כדי להסיר כלור ומזהמים חיידקיים על מנת לתת מי שתייה בטעם וריח טוב יותר. הם גם משתמשים בו כדי להסיר עופרת ממי השתייה לפני שתייתם, כדי לסלק את הסיכון לחומרים מזיקים לחדור לגופם.